top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıÖzgür Sayitoğlu

DAMLA FOTOĞRAFI ÇALIŞMASI

Güncelleme tarihi: 20 Nis 2020

Geçen akşam şu çok havalı su damlası fotoğraflarından çekmeye karar verdim.

Böyle bir fotoğrafı çekebilmek için öyle çok havalı ekipmanlara da ihtiyacınız yok.

Benim kullandığım ekipmanlar;

  • Olympus E-M10 Mark II fotoğraf makinesi

  • Zuiko 14-42mm kit lens

  • Tripod

  • Şırınga (Damlama tüpü de kullanılabilir)

  • Kaseler

  • Softbox (evde yapılmış basit bir ışık kaynağı)

  • Dahili Flash

Gelelim şimdi nasıl çektiğime…. 


Bir geniş kase içine ağızına kadar su ile doldurdum. Kasenin köşelerinin gözükmemesine özen gösterdim.

Fotoğraf makinamı tripoda yerleştirdim ve yükseklik olarak yaklaşık kase ile aynı hizaya indirdim. Sudaki damlama efektini yakalamak için yatay kadrajda çekim yaptım.

Mümkün olduğu kadar hedef noktasına yaklaştım amacım damlaların kadraj içinde belirgin, büyük ve net olarak gözükmesi. Bunun için 42mm de çekim yaptım.


Damlatıcı olarak da şırınga kullandım.


Şimdi geldik netleme kısmına.

Bunun için şırıngayı hedef notasına yerleştirip manuel ayarlama yaptım. Damlama yaklaşık 50cm yükseklikten (deklanşör refleksinize göre yüksekliği ayarlayabilirsiniz) ve aynı noktaya olmalı.


Makina Ayarlarını aşağıda belirttiğim şekilde yaptım;

  • Çekim modu: Manuel mod

  • Diyafram değeri: F8 ile F14 arası. F değeri ne kadar kısık olursa damladaki netlik keskin olur.

  • Enstantane değeri: 1/125 ile 1/250 arası (Genelde 1/250 yi kullandım)

  • Flash modu: 2nd curtain (Gecikmeli flash. Amacım aşırı patlamayı önlemek)

  • ISO ayarı: Makinenin izin verdiği en düşük değer. Benim makine min değeri ISO200 olduğu için ben bu ayarda bıraktım. Bunun amacı grenlemeyi önlemek.

Siz kendi ışık değerlerinize göre bu değerlerle oynayabilirsiniz. Bu aralıktaki değerler ile çeşitli çekimler yaptım.

Arka planda değişik fonlar kullandım. Bütün ayarları ve tasarımı yaptıktan sonra en kritik yere geldik.

Çekim zamanlaması....  :)))


Doğru zamanda denklanşöre basmak. Bunun için eğer suya bakarak reflekslerinizi denerseniz çok başarılı olmuyor. Ben damlacığın şırıngadan koptuğu anda deklanşöre bastım. Tabii damlama yükseklik ayarını buna göre belirledim. Bir kaç denemeden sonra istediğim sonuçları aldım.


En son olarak beğendiğim kareleri bilgisayar ortamında düzenleme yaptım.

Çektiğim bazı karaler.

 
 

Artık bu bilgiler dahilinde siz de böyle bir damla fotoğrafı çekebilirsiniz.

Kolay gelsin


108 görüntüleme1 yorum

1 comentario


nurycpli
30 abr 2020

Harika 👍🏻👍🏻

Me gusta
photo_sign.png
bottom of page